Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
Filter by Categories
אפוטרופסות
בני זוג
היורשים
הרשם לענייני ירושה
התנגדות לצוואה
חובות עיזבון
חקיקה
ירושה על פי דין
מיסוי ירושה
מנהל עיזבון
נאמנויות
סוגי צוואות
עורך דין ירושות וצוואות
עיזבון
פרשנות צוואה
צוואה בחיים

שודדי הירושות – קווים לדמותם

מדריך ירושות מגזין לרשת > היורשים > שודדי הירושות – קווים לדמותם

מלחמות ירושה מתחילות בדרך כלל עוד כשהמוריש בחיים, ומישהו פועל על מנת לשדוד את הירושה שיותיר אחריו בבוא היום, כשילך לעולמו.

אמנם כלל יסוד הוא בדיני ירושה שאדם חופשי להוריש את רכושו כראות עיניו, ולילדים אין יכולת להסתמך על הירושה בטרם זכו בה. אך יש הבדל בין אדם שבוחר למי להוריש את רכושו, לבין מי שמופעלים עליו לחצים מניפולציות וסחיטות רגשיות כדי להשפיע עליו.

אותם שודדי הירושה חיים ביניכם. יתכן שגדלתם יחד באותו חדר, יתכן שהם סועדים עימכם בלילות שבת וחוגגים עימכם את החגים והשמחות, ואין לכם מושג מה הם עושים במחשכים.

יתכן שאתם חשים שמשהו לא תקין ולא יכולים לשים את האצבע על הבעיה ויתכן שאתם מבינים שמישהו מנסה לשדוד לכם את הירושה. כך או כך חשוב להכיר את שודדי הירושה ואת דרכי פעולתם.

1#. המקופחים – הם גדלו בתחושת קיפוח מתמיד, משוכנעים שהייתה להם ילדות עשוקה וכעת לא מפסיקים לבכות להורים שדפקו להם את הילדות, הרסו להם את החיים, ועליהם לפצותם על כך. איך ? בכסף.

2#. המסכנים – אלו שמשדרים להורים תחושת מסכנות תמידית ומייצרים אצל הוריהם את הצורך לדאוג להם על חשבון אחיהם ה״מסודרים״, אלו שתמיד צריך לטפל בהם ולוודא שרוב הירושה תלך אליהם, כי הם מסכנים.

3#. אנשי המגיע לי – הם משוכנעים שמגיע להם לקבל יותר מאחיהם בשל שיקולי צדק כלשהם שהם נושאים כצלב על גבם, ומשכנעים את ההורים שמגיע להם לקבל יותר. כי יש להם יותר ילדים למשל, כי האחות נשואה לאיש עשיר, או כי מימנו לאח תואר בחו״ל ולהם לא.

4#. מקבלי המתנות – הם דואגים להחתים את ההורים או קרובי משפחה אחרים על תצהירי מתנה, ייפוי כח או מסמכי העברה אחרים ודואגים להעביר את הרכוש על שמם עוד כשההורים בחיים. בדרך כלל זה יהיה בסתר, ולא יהיה לכם מושג, וכזה יתגלה הם יטענו שאבא או אמא רצו לתת להם מתנה.

5#. המסיתים – הם מסיתים את הוריהם נגד אחד האחים או נגד כולם, מטפטפים רעל, טוענים שהם נטשו אותם, שלא אכפת להם מההורים, שהם דואגים רק לעצמם, שהם דיברו על ההורים מאחורי הגב, שהם יבזבזו את הירושה על בחורות והימורים. הרעיון הוא שהרעל הזה ינותב לנישול מהירושה.

6#. המבודדים – כחלק מההסתות הם ידאגו לבודד את ההורה, לא יאפשרו ליתר האחים גישה אליו, יטענו שהוא לא מעוניין לראותם. במקרים חמורים הם ייקחו את הטלפון הסלולארי לתיקון וישכחו להחזיר, ירשתו את הבית במצלמות נסתרות ויתקינו מכשירי האזנה.

7#. מחתימי הצוואות – הם ידאגו לשלוח אל ההורה עו״ד או לקחת אותו לעו״ד שיערוך עבורו צוואה וידאגו שהוראות הצוואה יהיו לשביעות רצונם.

8#. מחתימי ההסתלקות – כשאחד ההורים הולך לעולמו הם דואגים להחתים את כל האחים על הסתלקות לטובת ההורה הנותר בחיים. כולם חותמים באהבה בלי להעלות על דעתם שלשודדים יש תוכניות. אחרי ההסתלקות הם יפעלו כדי לשדוד את הירושה כולה מההורה שקיבל אותה.

9#. המרדימים – לאחר הפטירה הם יאמרו ליתר האחים שהם מטפלים בכל העניינים ואין צורך לדאוג לכלום, בעוד שהם כבר פועלים מאחורי הגב לקבל צו לקיום צוואה שרק הם יודעים עליה.

10#. המעכבים – אם הם לא הצליחו עד כה לשדוד את העיזבון, לאחר הפטירה הם ינסו להשתלט על הרכוש, לא ישתפו פעולה עם חלוקת העיזבון ויגרמו לניהול הליכים משפטיים במטרה לקבל נתח גדול יותר מהירושה, כי מגיע להם.

[elementor-template id="3759"]

לתיאום פגישת ייעוץ
עם עו"ד רות דיין

    מעדיפים להשאיר פרטים טלפונית? 03-6708888
    התחייבות לדיסקרטיות מוחלטת

    לקבלת ייעוץ משפטי פרטני